Wydział Budżetu i Finansów (Referat Podatków i Opłat Lokalnych)

Wydział Budżetu i Finansów

Wydział Budżetu i Finansów podlega bezpośrednio Skarbnikowi Gminy.

Zastępca Skarbnika Gminy: Joanna Tomaszewska

tel.: 22 76 77 341
Naczelnik Wydziału: Anna Wybacz
Zastępca Naczelnika: Sylwia Majewska
tel: 22 76 77 310, 22 76 77 328

Pracownicy Wydziału: Inspektorzy ds. księgowości budżetowej: Monika Urban, Katarzyna Kaczmarek, Agnieszka Krześnicka, Beata Bieńkowska, Iwona Uryń, Anna Kwiatkowska
tel.  22 76 77 309, 22 7677335, 22 7677345, 22 7677348

Pracownik administracyjny: Anna Derlacz

 
Referat Podatków i Opłat Lokalnych w Wydziale Budżetu i Finansów
tel. 22 76 77 305
 
Pracownicy Referatu:
Inspektorzy ds. księgowości podatkowej: Barbara Wróbel, Bożena Kalinowska, Marianna Gągolewska, Aldona Kosatka

tel. 22 76 77 307, 76 77 308, 76 77 337, 76 77 338

 

Zadania realizowane przez Wydział:
Do zadań Wydziału należy przygotowywanie budżetu Gminy, bieżąca jego realizacja w zakresie wydatków i dochodów budżetowych oraz przychodów i rozchodów budżetu Gminy, ewidencja operacji gospodarczych, a w szczególności:
1) wykonywanie czynności  związanych z przygotowaniem projektu budżetu Gminy, podjęciem uchwały budżetowej oraz dokonywanie zmian w trakcie jego wykonywania,
2) przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta zmieniających budżet,
3) opracowanie planów finansowych zadań własnych oraz zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
4) bieżące realizowanie budżetu Gminy oraz sporządzanie informacji i sprawozdań z tej realizacji,
5) bieżące i systematyczne księgowanie organu gminy,
6) przekazywanie środków gminnym instytucjom kultury, jednostkom i zakładom budżetowym oraz ich rozliczanie,
7) prowadzenie spraw z zakresu udzielania dotacji z budżetu Gminy na cele publiczne na podstawie zawartych umów i obowiązujących rozporządzeń oraz ustaw, a także ich rozliczanie pod względem finansowym,
8) rozliczanie dotacji celowych otrzymywanych i przekazywanych ,
9) bieżące i systematyczne księgowanie dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz ich rozliczanie,
10) prowadzenie rejestru gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, ich przechowywanie i dokonywanie zwrotu po upływie okresu ważności, a także prowadzenie ewidencji wadium i depozytów,
11) prowadzenie ksiąg druków ścisłego zarachowania: czeki gotówkowe i kwitariusze przychodowe, karty drogowe, arkusze spisu z natury,
12) księgowanie zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego i lat przyszłych na podstawie umów i zleceń otrzymanych z wydziałów merytorycznych,
13) bieżące księgowanie wydatków strukturalnych i sporządzanie z nich sprawozdań,
14) księgowanie dochodów i wydatków ze środków zewnętrznych (w tym unijnych) na wyodrębnionych kontach i księgach,
15) sporządzanie sprawozdań jednostkowych z wydatków i dochodów budżetowych budżetu Gminy oraz sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej wg sprawozdań jednostkowych złożonych przez jednostki organizacyjne Gminy, oraz instytucje kultury i samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Gmina,
16) sporządzanie bilansu jednostki i bilansów zbiorczych oraz bilansu z wykonania budżetu Gminy,
17) wystawianie faktur VAT z tytułu dochodów budżetowych i rozliczanie z Urzędem Skarbowym w Legionowie,
18) prowadzenie ewidencji środków trwałych Urzędu oraz rozliczanie inwentaryzacji, sporządzanie jednostkowych oraz zbiorczych sprawozdań ze środków trwałych,
19) odprowadzanie zrealizowanych dochodów na rachunek budżetu Państwa w terminach wynikających z obowiązujących przepisów,
20) prowadzenie rejestru pism wpływających i wychodzących z Wydziału,
21) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Wojewódzkim, Głównym Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
22) rozliczanie delegacji i umów z kontrahentami,
23) systematyczne wpinanie i numerowanie dokumentów księgowych,
24) nadzór finansowy nad jednostkami organizacyjnymi Gminy Jabłonna,
25) rozliczanie zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, obligacji i innych.
2. Do zadań Wydziału należą również sprawy z zakresu:
1) zgłaszania pracowników do ubezpieczeń, uaktualnianie danych oraz wyrejestrowywanie z ZUS,
2) naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy, w tym rozliczanie zwolnień lekarskich,
3) potrącanie, terminowe odprowadzanie i rozliczanie do Urzędu Skarbowego podatku dochodowego od osób fizycznych z wynagrodzeń, sporządzanie deklaracji i PIT,
4) sporządzanie raportów RMUA dla pracowników, sporządzanie raportów i deklaracji rozliczeniowych oraz ich elektroniczny przekaz  do ZUS wraz z przekazywaniem terminowym składek,
5) sporządzanie deklaracji oraz dokonywanie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
6) sporządzanie  zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na druku Rp-7,
7) naliczanie diet członkom Rady Gminy i Sołtysów,
8) naliczanie ekwiwalentu za udział w akcjach i szkoleniu pożarniczym członkom Ochotniczej Straży Pożarnej z terenu Gminy Jabłonna zgodnie z wystawionym wnioskiem,
9) rozliczanie umów zleceń i o dzieło.

3. W skład Wydziału wchodzi  Referat Podatków i Opłat Lokalnych. Do zadań Referatu należy pobieranie i gromadzenie dochodów budżetu Gminy pochodzących z podatków o opłat lokalnych , a w szczególności:
1) opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie ustalenia stawek  podatków od nieruchomości, od środków transportowych i opłat lokalnych,
2) prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości i jej bieżąca aktualizacja na podstawie danych z ewidencji gruntów Starostwa Powiatu Legionowskiego oraz z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego odnośnie budynków nowo oddanych do użytkowania,
3) prowadzenie ewidencji pojazdów zarejestrowanych, bądź wyrejestrowanych,                 a podlegających opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych, w oparciu  o informacje z Wydziału Komunikacji Starostwa,
4) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem wymiaru podatków od osób fizycznych, w tym wystawianie decyzji wymiarowych podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych,
5) dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych osobom prawnym  na podstawie złożonych deklaracji podatkowych,
6) prowadzenie ewidencji podatków i opłat oraz bieżące prowadzenie kont podatników pozwalające na ustalenie zaległości i nadpłat,
7) prowadzenie postępowań związanych ze stosowaniem ulg i zwolnień w podatkach oraz związanych z odwołaniami od decyzji płatniczych,
8) prowadzenie postępowań w zakresie odraczania terminu płatności, rozkładania na raty lub umarzania zaległości w podatkach,
9) prowadzenie postępowań w zakresie odraczania terminu płatności, rozkładania na raty lub umarzania zaległości w podatkach stanowiących dochody gminy, realizowanych przez urzędy skarbowe,
10) wydawanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych i o stanie majątkowym podatników, prowadzenie ich rejestru,
11) terminowe wysyłanie upomnień i wezwań do zapłaty, wystawianie tytułów wykonawczych i prowadzenie ewidencji,
12) monitorowanie należności z tytułu dochodów z mienia Gminy, w tym dochodów w formie czynszu z tytułu umów najmu i dzierżawy, dochodów ze sprzedaży majątku, dochodów ze świadczonych usług,
13) sporządzanie sprawozdań okresowych z zakresu podatków i opłat lokalnych,
14) prowadzenie spraw związanych ze stosowaniem pomocy publicznej,
15) rozliczanie sołtysów z inkasa podatków oraz naliczanie prowizji,
16) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Ochrony Konkurencji  i Konsumentów, Starostwem Powiatu Legionowskiego, Urzędem Skarbowym  i Sądem Rejonowym w Legionowie.
 

 

Wytworzył:
adm.
Udostępnił:
Administrator Techniczny
(2003-06-26 10:08:44)
Ostatnio zmodyfikował:
Zdzisław Bziuk
(2021-04-27 12:46:38)