Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

tel.: 22 76 77 311, 22 76 77 316
 

Kierownik Referatu: Małgorzata Kornatowska

Zastępca Kierownika Referatu: Mariusz Goschorski

Pracownicy Referatu: Inspektorzy ds. gospodarki nieruchomościami: Bożena Matusiak, Lidia Kościkiewicz, Katarzyna Iwanicka 

 
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami podlega bezpośrednio Sekretarzowi Gminy.
Referat prowadzi sprawy z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego, gospodarki nieruchomościami, a w szczególności:

1) sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów w drodze przetargowej i bezprzetargowej, sprzedaży  budynków i innych urządzeń oraz wolnych lokali i garaży w drodze przetargu oraz sprzedaży domów jednorodzinnych i lokali mieszkalnych w domach wielomieszkaniowych na rzecz najemców;
2) przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
3) realizowanie zadań związanych  z dzierżawą, najmem i użyczeniem;
4) prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i podziałem nieruchomości w tym prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i poborem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości  uzyskanych w wyniku scalenia i podziału w porównaniu do wartości nieruchomości dotychczas posiadanych;
5) wydawanie decyzji w sprawie podziału nieruchomości;
6)  prowadzenie postępowań oraz negocjacji w sprawach odszkodowań za działki przejęte przy podziałach na rzecz Gminy pod drogi publiczne;
7) ustalanie granic gruntów pod skoncentrowane budownictwo mieszkaniowe;
8) prowadzenie postępowań o rozgraniczenie nieruchomości;
9) naliczanie opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości bądź wzrostu wartości nieruchomości w wyniku budowy urządzeń infrastruktury technicznej;
10) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym gruntów gminnych przez osoby fizyczne, prawne i spółdzielnie oraz aktualizacja opłat rocznych;
11) komunalizacja mienia Skarbu Państwa na  rzecz Gminy;
12) tworzenie, na podstawie umów cywilno-prawnych zasobów gruntów gminnych przeznaczonych pod budownictwo jedno i wielorodzinne oraz budowle i urządzenia komunalne;
13) przekazywanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd na rzecz jednostek komunalnych nie posiadających osobowości prawnej oraz aktualizacja opłat rocznych z tego tytułu;
14) realizacja roszczeń wynikających z zabudowania gruntów stanowiących własność Gminy;
15) sprawy dot. wywłaszczenia nieruchomości na rzecz Gminy oraz zwrotów nieruchomości gminnych;
16) współpraca z Zespołem Prawnym w sprawach dotyczących uregulowania stanu prawnego nieruchomości będących we władaniu Gminy;
17) wykonywanie prawa pierwokupów nieruchomości;
18) prowadzenie spraw dotyczących numeracji porządkowej nieruchomości oraz nazewnictwa ulic i placów z urzędu lub na wniosek stron;
19) przygotowywanie wniosków do wojewody i prowadzenie spraw dot. wypłaty odszkodowań właścicielom nieruchomości będących we władaniu Gminy, a zajętych pod drogi publiczne;
20) prowadzenie we współpracy z Wydziałem Inwestycji spraw związanych z ustaleniem opłaty adiacenckiej każdorazowo po urządzeniu lub modernizacji drogi albo po stworzeniu warunków do podłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej;
21) przygotowywanie i występowanie w ramach prowadzonych przez  Wydział spraw do sądu wieczysto-księgowego o zakładanie ksiąg wieczystych i dokonywanie wpisów w tych księgach;
22) prowadzenie wszystkich spraw w oparciu o ewidencję gruntów;
23) współpraca z innymi urzędami, jednostkami wykonawstwa geodezyjnego, architektoniczno-budowlanego, notariuszami i biegłymi rzeczoznawcami w zakresie budownictwa i szacowania nieruchomości.



 

Wytworzył:
adm.
Udostępnił:
Agnieszka Makowska
(2003-06-26 11:13:13)
Ostatnio zmodyfikował:
Zdzisław Bziuk
(2021-01-22 12:59:59)