Wydział Gospodarki Komunalnej

Wydział Gospodarki Komunalnej

Wydział Gospodarki Komunalnej podlega bezpośrednio Zastępcy Wójta

e-mail: infrastruktura@jablonna.pl

tel.: 227673380 do 388,

fax. 227673385

 

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej:  Tomasz Gralewski

 

Zastępca Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej: Piotr Kuciej

 

Pracownicy Wydziału:

Inspektorzy ds. gospodarki komunalnej: Celina Bielewicz, Robert Bieluch, Andrzej Kiljan

Specjalista ds. gospodarki komunalnej: Jolanta Ozdarska

Sekretariat: Agnieszka Morga

 

telefony:

Sekretariat- tel.: 22 767 33 82

Bieżące utrzymanie dróg – tel.: 22 767 33 86 , 22 767 33 85

Zajęcia pasa drogowego – tel.: 22 767 33 81

Gospodarka mieszkaniowa – tel.: 22 767 33 83

Awarie gminnego oświetlenia ulicznego – tel.: 22 767 33 82

 

Zadania realizowane przez Wydział:

1) w zakresie wykonywania zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych, w tym zadania związane z zarządzaniem ruchem drogowym określone w przepisach o ruchu drogowym:
a) wydawanie decyzji w sprawie uzgodnienia lokalizacji w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
b) wydawanie decyzji w sprawie zajęcia pasa drogowego z tytułu umieszczenia w nim urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz naliczanie opłat z tego tytułu;
c) wydawanie decyzji w sprawie uzgodnienia lokalizacji w pasie drogowym drogi gminnej reklamy lub obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
d) wydawanie decyzji w sprawie zajęcia pasa drogowego z tytułu umieszczenia reklamy lub obiektu budowlanego niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz naliczanie opłat z tego tytułu;
e) wydawanie decyzji w sprawie lokalizacji lub przebudowy zjazdu w pasie drogowym drogi gminnej, w tym warunków technicznych dla zjazdów oraz naliczanie opłat z tego tytułu;
f) wydawanie decyzji w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót oraz naliczanie opłat  tego tytułu;
g) naliczanie kar pieniężnych za samowolne zajęcie pasa drogowego oraz umieszczanie w nim urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem dróg;
h) wydawanie zgody na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
i) przyjmowanie informacji o awariach oraz podejmowanie działań zmierzających do ich usuwania w zakresie stanu technicznego dróg i chodników;
j) współpraca z zarządcami dróg nie będących drogami gminnymi;
k) gromadzenie danych i sporządzanie informacji o drogach gminnych;
l) współpraca z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego w zakresie pozyskiwania gruntów pod drogi gminne;
ł) prowadzenie ewidencji dróg gminnych;
m) prowadzenie spraw z zakresu remontów i eksploatacji dróg i chodników;
n) kontrola nad utrzymaniem i oznakowaniem dróg gminnych;
o) prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem dróg, w tym sprzątanie i zimowe utrzymanie;
p) prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia ulicznego, eksploatacji i konserwacji urządzeń oświetleniowych;
r) współpraca z Wydziałem Inwestycji przy planowaniu modernizacji lub budowy oświetlenia ulicznego;
2) w zakresie transportu publicznego:
a) kontrola stanu utrzymania przystanków komunikacji publicznej pod względem estetyki i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
b) wydawanie zezwolenia na korzystanie z przystanków komunikacji zbiorowej;
d) uzgodnienia rozkładów jazdy komunikacji zbiorowej;
3) w zakresie prowadzenia spraw w przedmiocie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy:
a) opracowywanie i aktualizacja projektów uchwał Rady w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy;
b)  tworzenie zasobu mieszkaniowego Gminy;
b) sporządzanie i aktualizacja wykazu osób, którym przysługuje pierwszeństwo zawarcia umowy najmu lokalu komunalnego lub lokalu socjalnego;
c) współpraca z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego w zakresie realizacji wniosków dotyczących wykupu lokali komunalnych;
d) przygotowywanie materiałów do podjęcia decyzji przez Wójta w sprawach podnajmu, zamiany, wprowadzenia ulepszeń przez najemcę;
e) współdziałanie z komornikiem w zakresie prowadzonych egzekucji;
f) reprezentowanie Wójta w sprawach dot. wspólnot mieszkaniowych;
g) przygotowywanie materiałów dla potrzeb społecznej komisji mieszkaniowej;
h) ubezpieczanie budynków użyteczności publicznej oraz budynków komunalnych od odpowiedzialności cywilnej i przeciwpożarowej;
i) sprawowanie zarządu nad budynkami, budowlami stanowiącymi mienie gminne;
j) naliczanie i windykacja należności za czynsz;
4) współpraca z zakładem energetycznym w zakresie przygotowywania umów na dostawę energii elektrycznej;
5) organizowanie przetargu na dostawę energii elektrycznej dla Gminy;
6) utrzymanie zieleni niskiej i wysokiej, wycinka drzew chorych lub zagrażających bezpieczeństwu na terenie Gminy;
7) konserwacja i naprawy wyposażenia gminnych placów zabaw;
8) utrzymywanie czystości i porządku, ustawianie pojemników na śmieci na terenie placów zabaw, parków, skwerów, drogach gminnych oraz przystankach komunikacji publicznej;
9) sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej oraz grobami na cmentarzach wojennych;
10) realizacja planu finansowego gospodarki komunalnej i wymogów związanych z zamówieniami publicznymi.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Administrator Techniczny
(2013-08-12 15:32:01)
Ostatnio zmodyfikował:
Zdzisław Bziuk
(2021-04-27 12:47:05)