☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Gminy Jabłonna
Grafika zawierająca herb Urząd Gminy Jabłonna

Czwartek 29.07.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wydział Inwestycji

Wydział Inwestycji

Wydział Inwestycji podlega bezpośrednio Zastępcy Wójta

e-mail: inwestycje@jablonna.pl

tel: 22 7677323 lub 022 7677327

 

Naczelnik Wydziału: Naczelnik Justyna Kręcik

Zastępca Naczelnika: Iwona Wołoch

 

Pracownicy Wydziału:

Inspektorzy ds. inwestycji: Agnieszka Budnik, Monika Hukajło-Sadowska, Marcin Karbownik, Agnieszka Kosal, Janusz Maruszkiewicz

 


Wydział wykonuje zadania inwestora dla inwestycji realizowanych przez Gminę.
1) Do zadań Wydziału należy w zakresie inwestycji:
a) sporządzanie i aktualizacja Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy (WPI) oraz wprowadzenie zadań do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy (WPF);
b) opracowywanie propozycji rocznych planów inwestycyjnych do budżetu Gminy;
c) opiniowanie projektów strategii rozwoju oraz planów i programów sektorowych sporządzanych przez samorząd wojewódzki i powiatowy oraz gminy ościenne w zakresie dotyczącym obszaru Gminy;
d) opiniowanie projektów, programów i zadań inwestycyjnych wnioskowanych przez jednostki organizacyjne i pomocnicze Gminy oraz wewnętrzne komórki organizacyjne Urzędu;
e)  w zakresie wykonywania zadań inwestora dla inwestycji i remontów realizowanych przez Gminę:
• zlecanie wykonania dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla inwestycji i remontów prowadzonych przez Gminę,
• dokonywanie niezbędnych czynności przed organami administracji publicznej, w tym jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji i przedsiębiorstw związanych z  rozpoczęciem, realizacją i odbiorem inwestycji oraz oddaniem do użytkowania;
f)  przygotowanie niezbędnych dokumentów do przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w zakresie inwestycji,
g) przygotowanie wszelkich umów i pozostałych dokumentów koniecznych do zrealizowania inwestycji i remontów;
h) współpraca z Wydziałem Budżetu i Finansów w zakresie uzgodnień wydatków, zaangażowania finansowego oraz rozliczania zadań inwestycyjnych w zakresie:
• uzgadniania nakładów inwestycyjnych od początku realizacji;
• sprawdzania pod względem merytorycznym i opisywanie faktur;
• wystawiania i przekazania dokumentu OT - zamknięcie procesu inwestycyjnego.
2) Do zadań Wydziału należy również prowadzenie całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, koordynacją prac związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych, a w szczególności:
a) monitorowanie możliwości i warunków pozyskiwania finansowych środków zewnętrznych do realizacji zadań Gminy oraz gromadzenie tych informacji i ich propagowanie wśród gminnych jednostek organizacyjnych;
b) analiza Umowy Partnerstwa w zakresie spójności opracowywanych przez Urząd i gminne jednostki organizacyjne projektów aplikacyjnych oraz dokumentów strategicznych na lata 2014–2020;
c) współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w zakresie Programów Unii Europejskiej koordynowanych na szczeblu województwa;
d) współpraca z urzędami centralnymi w zakresie Programów Unii Europejskiej koordynowanych na szczeblu rządowym;
e) współpraca z komórkami merytorycznymi na etapie realizacji projektu (od podpisania umowy o dofinansowanie do czasu rozliczenia rzeczowo-finansowego);
f) przygotowywanie zbiorczych projektów montażu finansowego w uzgodnieniu ze Skarbnikiem i komórką merytoryczną realizującą projekt;
g) weryfikacja studiów wykonalności projektów które mogą być współfinansowane z funduszy pomocowych, w szczególności w zakresie analizy technicznej, instytucjonalnej, logiki interwencji, analizy finansowej i ekonomicznej oraz analizy otoczenia społeczno -gospodarczego projektu;
h) inicjowanie i koordynowanie działań związanych ze sporządzaniem analiz  i ekspertyz technicznych, ekonomicznych lub prawnych dotyczących projektów, których finansowanie jest planowane ze środków pomocowych;
i) sporządzanie wniosków o współfinansowanie projektów ze środków zagranicznych i krajowych oraz uczestnictwo w procesie przygotowania umów w tym zakresie;
j) koordynacja realizacji projektów, które zostały wsparte ze źródeł pomocowych krajowych i zagranicznych;
k) analiza projektów pod kątem opłacalności ich realizacji w formule partnerstwa publiczno – prywatnego;
l) rozliczanie otrzymanego dofinansowania pod względem finansowym i rzeczowym w uzgodnieniu z Wydziałem Budżetu i Finansów oraz z komórką merytoryczną realizującą projekt;
m) składanie wniosków o pożyczki z NFOŚiGW oraz WFOŚiGW wraz z ich rozliczaniem i występowaniem o ewentualne umorzenie.”

 
Wytworzył:
adm.
Udostępnił:
Agnieszka Makowska
(2003-06-26 12:15:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Zdzisław Bziuk
(2021-01-22 12:52:43)

 
 
liczba odwiedzin: 2959831

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X